Om mad+medier

Hvad er mad+medier?
mad+medier er navnet på den organisation, som i 2010 stod bag Danmarks første store konference for madbloggere, og som i 2013 stiftede Danmarks første pris til madkommunikatører, mad+medier-prisen. mad+medier er samtidig et formelt netværk – en slags interesseorganisation, som man kan være medlem af og bruge, hvis man er engageret i formidling om mad. Organisation og netværk er stiftet af pr- og kommunikationsrådgiver Marie Sainabou Jeng og vin- og madskribent Rasmus Holmgård. Læs mere om organisation og medarbejdere her.

mad+mediers mission
mad+mediers mål er at forbedre kvaliteten af madkommunikation på tværs af digitale og printede platforme og i forbindelse med events og personlige møder. Vi mener, at kvaliteten kan forbedres ved at skabe fora for idé- og videndeling inden for journalistiske værktøjer, sprog, perspektivering, køkkenteknisk indsigt, gastronomisk kvalitetsvurdering, forståelse af æstetiske principper, sensorik og nydelsens psykologi, forbrugeradfærd, industrielle dynamikker, markedsmekanismer, fødevarepolitik, lovgivning og markedsføring.
Læs mere om mad+mediers mission her.

Netværk, konference og prisuddeling
mad+medier har på få år etableret Danmark største netværk for madkommunikatører, og består per 8. oktober 2016 af 956 profiler herunder er 94 madfotografer, 298 skriver opskrifter, 396 blogger om mad, 44 arbejder med mad på tv eller radio og 416 kommunikerer for virksomheder og organisationer.

mad+medier har afholdt konferencer for netværkets madkommunikatører i 2010, 2011 og 2012. Konferencerne har budt på faglige foredrag, optrin, smagninger, workshops og aktiviteter ved førende eksperter inden for diverse formidlingsdiscipliner, gastronomiske tendenser, medievidenskab, måltidskultur, velsmag og specialprodukter.

I 2013 stiftede mad+medier Danmarks første pris for madkommunikatører, mad+medier-prisen. Med mad+medier-prisen satte netværket fokus på kvaliteten af alt det, der bliver kommunikeret om mad i Danmark anno 2013, og en række af branchens førende eksperter deltog i juryarbejdet og udvælgelsen af vinderne. 273 indstillinger blev sorteret i 14 udvalgte kategorier, der spændte fra mad på sociale medier over akademisk madformidling og til madanmeldelse. Vinderne blev kåret til en storslået prisfest 3.maj 2013. Til mad+medier-prisen 2014 modtog vi 429 indstillinger fordelt på 16 forskellige kategorier. Vinderne blev kåret 27. juni i Operaen i København.

Samarbejde med mad+medier
mad+medier søger løbende samarbejdspartnere, som kan levere værdi til netværket via arrangementer, nyheder, redaktionelt materiale (til web og konferencemagasin), nye netværksforbindelser og andet spændende input, tillige med økonomiske samarbejdspartnere, der kan udnytte mad+mediers fordelagtige position til at eksponere en virksomhed, et produkt eller en original idé for de vigtigste madskribenter, -bloggere, -redaktører etc. i Danmark.

Læs mere om samarbejde her eller kontakt os for en snak om mulighederne.

Med hjælp fra WordPress | Temaet hedder Deadline