AKTIVITET: Kom med til Fødevare Agenda 2014

DKF_fodevare_851x314_2
Hvornår 22. maj 2014 kl. 8:30-17:30
Hvor Landbrug & Fødevarer
Axelborg, Axeltorv 3
1609 København V
Pris 1.875 kr. for deltagere i mad+medier Tilmeld dig her
Kontakt Dansk Kommunikationsforening
3393 9098
dansk@komforening.dk

22. maj stiller Dansk Kommunikationsforening skarpt på fødevarekommunikationsfeltet med en konference om branchens image, udfordringer og fremtid. På konferencen vil der være oplæg fra nogle af Danmarks mest toneangivende madkommunikatører, og hvis du er deltager i netværket, kan du komme med til en favorabel pris.

Hvordan er troværdigheden i fødevarebranchen? Hvordan inspirerer og involverer man forbrugerne i en bæredygtig og sund madkultur? Og hvad er det gode fødevarestof? Alt det – og meget mere – kan du høre mere om, når Dansk Kommunikationsforening holder Fødevare Agenda 2014, der byder på et bredt udvalg af inspirerende indspark om dansk og international fødevarekommunikation i dag og i fremtiden.

Kom med, når blandt andre Claus Meyer, Selina Juul, Lars Dahlager, Bo Jacobsen, Anne Villemoes, Kasper Westphal Pedersen, Søren Gade, Judith Kyst og mad+mediers egen Marie Sainabou Jeng lægger op til debat om fødevareagendaen anno 2014. Klik for den samlede talerliste og dagens program.

Hvor og hvornår?
8.30 – 17.30 22. maj 2014
Landbrug & Fødevarer
Axelborg, Axeltorv 3
1609 København V

Hvad koster det, og hvad får jeg?
Hele arrangementet er fra 8.30 – 17.30 og inkluderer konference, morgenkaffe- og brød, frokost, kaffe og kage, forfriskninger og efterfølgende drink. mad+medier er mediepartnere på konferencen, og derfor kan deltagere i netværket spare 600 kr. og købe billet til 1.875 kr. Hvis du er studerende, ledig eller medlem af Dansk Kommunikationsforening, er der også penge at spare. Se oversigten over tilmeldingsmuligheder her.

Hvordan tilmelder jeg mig?
Tilmelding foregår via dette link, og vær opmærksom på, at du skal have en aktiv profil i netværket for at benytte dig af mad+mediers tilbud. Se i øvrigt de generelle regler for tilmelding her.

Program for Fødevareagenda 2014 

8.30 REGISTRERING OG MORGENKAFFE
.
9.00 Velkommen
ASTRID HAUG, formand for Dansk Kommunikationsforening byder velkommen til konferencenAdm. direktør SØREN GADE, Landbrug & Fødevarer byder velkommen til hovedsædet for erhvervsorganisationen for landbrugs-, fødevare- og agroindustrien. Søren Gade er i spidsen for 30.000 landmænd og omkring 400 medlemsvirksomhederFilmhilsen fra fødevareminister DAN JØRGENSEN
Go’ mad går hånd i hånd med dyrevelfærd, miljø og vækst
.
9.15
Global Food Education and Food Safety
International keynote: DVM, Ph.D. Programme Manager Food Safety HILDE KRUSE, WHO, World Health Organization, gives a global perspective on Food Communications to keep Food Safety at the Agenda, boost health and prevent diseases. She lists examples of good communication practice that WHO likes to see more of in the future
.
9.45
Reputation Management – when you kill for a living
Det handler om mad i Danish Crown. Derfor handler det også om troværdighed, åbenhed og omdømme. Kommunikationsdirektør ANNE VILLEMOES, Danish Crown fortæller om Danish Crowns rejse i de seneste otte år, som har flyttet virksomheden fra lukket og skandaleramt til at være en troværdig og eftertragtet samarbejdspartner. En rejse med mange bump på vejen, men med et klart mål. Fra rengøringssager til bacontogt, fra landbrugsvirksomhed på dyrskuer til Danmarks smukkeste Svinesti på Smukfest.
.
10.15  KAFFEPAUSE
.
10.45
TO SPOR
.
Spor 1 – Forbrugerkommunikation i praksis
Sporleder, kommunikationschef LENE LUND HANSEN, Fødevareministeriet. Hvordan virker forbrugeroplysning i praksis? Kan man give brugerne et skub, så de spiser sundere? Drukner kostrådene i medierne?Souschef i Ernæringsenheden BENTE STÆRK, Fødevarestyrelsen, taler om, hvordan partnerskabers kommunikation og aktiviteter kan fremme sunde madvaner hos børn, unge og i befolkningen
Ph.d. og lektor PELLE GULDBORG HANSEN, Roskilde Universitet, leder af ISSP, Initiativet for Videnskab, Samfund og Politik og direktør for iNudgeYou.com, vil tale om, hvordan adfærds- og kommunikationsforskning kan give forbrugerne et skub til at ændre madvaner
Seniorrådgiver AGNES N. PEDERSEN, DTU Fødevareinstituttet, giver eksempler på myter om mad i medierne, og hvordan forskning i mad og ernæring kan bidrage til at forbedre fødevarekommunikationen
.
Spor 2 – Fødevarebrand 2014
Sporleder, områdedirektør KASPER WESTPHAL PEDERSEN, OperateHvad er fødevarebranchens image? Hvad er de store imagedrivere? Og hvordan arbejder man med branding og forbrugerloyalitet?Partner & Managing Director HENRIK STRØIER, Reputation Institute International, præsenterer resultatet af internationale undersøgelser af fødevarebranchens omdømme herhjemme og i udlandetKommunikationsdirektør KARIN SKJØDT HINDKJÆR, Coop, giver indblik i, hvordan Coop i praksis arbejder med corporate branding og forbrugerloyalitet.
.
11.45  FROKOST
.
12.45
Kampen om fødevareagendaen
Hvem sætter dagsordenen? Hvordan får man den gode debat om udvikling af en sund og bæredygtig madkultur i gang? Hvem løfter debatten om madspild, dyrevelfærd og genmodificerede fødevarer? Og hvordan får vi nye medier og meningsdannere på nettet i spil?Paneldebat med• Adm. direktør SØREN GADE, Landbrug & Fødevarer
• Adm. direktør PETER HØGSTED, Coop
• SELINA JUUL, stifter af Forbrugerbevægelsen Stop Spild af Mad
• Afdelingschef GITTE GROSS, DTU Fødevareinstituttet
• Direktør JUDITH KYST, Madkulturen
.
13.30  Spørg en gastronomisk iværksætter om den gode fødevarekommunikation
CLAUS MEYER, har som gastronomisk iværksætter, debattør og opinionsdanner været en af hovedkræfterne i at få Nordisk Mad på dagsordenen for ad den vej at udvikle et køkken, der kan forføre danskerne til at spise sundt og få erhvervslivet til at opføre sig ansvarligt. Han deler ud sine egne erfaringer med kommunikation, der rykker ved andres holdninger og adfærd. Samtidig svarer han på de spørgsmål, som optager salen allermest.
.
14.00
Mad i medierne
Fødevarestoffet er hot i medierne – både som nyhed og i underholdningen. Hvad er det gode stof? Hvad er mediernes ansvar i forhold til den demokratiske debat om mad og sundhed? Paneldebat med• Redaktør HENRIK TÜCHSEN, FødevareWatch
• Journalist LARS DAHLAGER, Politiken
• Medlem af nyhedsledelsen SANDY FRENCH, DR
.
15.00
KAFFEPAUSE
.
15.30
2 SPOR
.
Spor 1 – Meningsdannerne og erhvervet
Sporleder, MARIE SAINABOU JENG, madkommunikationsrådgiver og stifter af mad+medierHvordan gør de nye meningshavere sig gældende på nettet i forhold til erhvervsudviklingen? Skal virksomheden lytte med på de sociale medier og gå i aktiv dialog med de kritiske forbrugere og bloggere?Kommunikationsdirektør KASPER IBSEN BECK, Arla Foods Danmark, fortæller hvordan Arla Foods lytter med, når forbrugerne taler online. Hør hvad de snakker om? Hvor de taler? Og hvad Arla lærer af det?Redaktionschef MARIANNE SØNDERGAARD, Landbrug & Fødevarer, fremlægger helt ny analyse fra foodculture.dk om madbloggere. Hvem er de, hvordan opfatter de sig selv, og hvordan arbejder fødevarevirksomhederne sammen med bloggerne
.
Spor 2 – Krisekommunikation i praksis
Sporleder, områdedirektør KASPER WESTPHAL PEDERSEN, OperateKrise og risikostyring i praksis. Hvordan kommunikerer vi i forbindelse med fødevarekriser? Fødevarerelaterede sygdomsudbrud? Tilbagetrækning af fødevarer m.v.Kommunikationsdirektør LEIF NIELSEN, Landbrug & Fødevarer, giver med eksempler indblik i krisekommunikation og krisestyring i praksis. Hør hvordan vilkårene er under radikal forandring af en voksende onlinekultur, sociale medier og et meget fragmenteret medieforbrugFødevareberedskabschef KIM VANDRUP SIGSGAARD, Fødevarestyrelsen, fortæller fra en mediestorm og giver indblik i, hvordan man forbereder sig, inden det brænder på
.
16.30
Mad med mening
Michelin-mad og medie-mad – og måltid med mening og menighed og mening om mad i medierne…
Hør BO JACOBSEN, dansk kok, med masser af mening om mad og masser af erfaring i siden 1991 at servere måltider fra Restaurationen i Møntergade – når han giver en kærlig opsang til kommunikatører og journalister
.
16.50
Opsamling på dagen
.
17.00
Drink og networking
.
17.30
Tak for i dag

 

Lukket for kommentarer.

Med hjælp fra WordPress | Temaet hedder Deadline